Kuhinaa Kuortaneella
Suomen
kesä on lyhyt ja tapahtumia täynnä. Tämä näkyi myös
huhtikuussa järjestetyillä Tampereen kotimaan matkailumessuilla,
joissa Kuortanekin oli esillä. Pienet kunnat ja isot kaupungit
kilpailivat vieri vieressä kesämatkailijoista, yrittäen parhaansa
mukaan erottautua joukosta.
Kuortane tunnetaan ainakin messukävijöiden mukaan urheiluopistosta, golf-kentästä sekä Soile Yli-Mäyryn taidehallista. Kuortane voitaisiin kuitenkin tuntea vieläkin paremmin myös puhtaasta luonnosta, joka tarjoaa matkailijalle monenlaista toimintaa sekä rikkaasta, monimuotoisesta kulttuurielämästä. Kuortaneen kesä todella on moniin muihin verrattuna tapahtumia ja kesätoimintaa täynnä.
Kuortane tunnetaan ainakin messukävijöiden mukaan urheiluopistosta, golf-kentästä sekä Soile Yli-Mäyryn taidehallista. Kuortane voitaisiin kuitenkin tuntea vieläkin paremmin myös puhtaasta luonnosta, joka tarjoaa matkailijalle monenlaista toimintaa sekä rikkaasta, monimuotoisesta kulttuurielämästä. Kuortaneen kesä todella on moniin muihin verrattuna tapahtumia ja kesätoimintaa täynnä.
Puhdas
luonto tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia luontomatkailuun.
Erilaiset vesistöt alueella mahdollistavat niin uimisen, kalastuksen
kuin sukaltamisenkin. Monenlaiset tapahtumat tarjoavat kulttuuria
usealle viikonlopulle ja arki-illalle. Urheiluopiston laaja
harrastustarjonta yhdistettynä monenkirjaviin tapahtumiin
Kuortaneella, antaisi mahtavat puitteet tarjota monipuolisia
elämyksiä yhdellä kertaa moneksi päiväksi.
Tapahtumien
ympärillä rimaa tulisi myös rohkeasti nostaa seuraavalle tasolle.
Ei kannata tyytyä siihen, että oma väki tietää tapahtumat.
Hienoja tapahtumia pitää uskaltaa rohkeasti markkinoida kauemmaksi
ja lähteä tavoittelemaan suurempia yleisömääriä. Se rima tulee
kuitenkin nostaa itse. Sitä ei muut tee järjestäjien puolesta.
Lisäksi
pienen kunnan pitää pystyä tekemään vahvaa yhteistyötä
kaikkien alueella toimivien kesken. Toisen tapahtuman menestys ei ole
toiselta pois, mutta yhdenkin tapahtuman menestys voi tuoda kaikille
paljon lisää. Siksi markkinoinnissa kannattaisi tehdä paljon
yhteistyötä ja tehdä esimerkiksi yhteispaketteja
tapahtumajärjestäjien, toimintaa järjestävien ja majoittajien
kesken.
Kuortaneella
todellakin on kuhinaa, eikä vain kesällä vaan läpi vuoden. Se
kuhina vain pitää yhteisvoimin pystyä valjastamaan koko kunnan
menestykseksi.
Tuomas
Ojajärvi
viestintäkoordinaattori
Kommentit
Lähetä kommentti